Hopp til innholdet

Kontakt oss

Ta kontakt med oss på telefon, e-post eller sikker melding i mobil/nettbank. Du kan også booke møte med en av våre rådgivere

Illustrasjon av byggeklosser

Spørsmål og svar om kundeinformasjon

For å gi deg gode råd må vi vite litt om deg. På denne måten oppleves dialogen mer tilpasset og relevant for deg. Jæren Sparebank ønsker å bygge gode og langvarige relasjoner med våre kunder, og da må vi stille deg noen spørsmål for å kunne gi deg en best mulig kundeopplevelse.

Videre har myndighetene pålagt alle norske banker om å oppdatere kundeinformasjonen. Det er viktig for oss å beskytte deg og dine økonomiske interesser, og som bank ar vi et ansvar for å bekjempe ID-tyveri, svindelforsøk og økonomisk kriminalitet som terrorfinansiering og hvitvasking. Vi er avhengige av å opprettholde tilliten vi har som samfunnsaktør ved å ivareta dette ansvaret på bet mulig måte.

Du kan lese mer om kravene i hvitvaskingsloven på Finansnorge.no
Spørsmålene vi stiller skal sikre at all informasjon vi har om deg er korrekt og oppdatert. Vi spør blant annet om bruk av banken, hvor pengene dine kommer fra, statsborgerskap og fødeland. Disse spørsmålene stiller vi alle våre kunder med jevne mellomrom. Alle norske banker stiller kundene sine de samme spørsmålene.

For alle privatkunder som har nettbankavtale vil dette komme som en melding når man logger på nettbank eller mobilbank. Spørsmålene besvares da elektronisk. Alle andre kan laste ned skjema som finnes på denne nettsiden.
NB! Dette gjøres kun etter henvendelse fra banken.
  • Norske og utenlandske pass (ikke nødpass)
  • Norske førerkort
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Norsk reisebevis for flyktninger (grønt pass)
  • Elektronisk legitimasjon (BankID)

    NB! Gyldig pass kreves fremlagt før utstedelse av BankID.