Hvorfor stiller vi spørsmål?

Myndighetene har bedt alle norske banker om å oppdatere kundeinformasjonen sin, samt re-legitimere sine kunder. Det er viktig for oss å beskytte dine økonomiske interesser. Det betyr blant annet å beskytte deg mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet. Å bidra til dette er en del av vårt samfunnsoppdrag.

 

Hvilke spørsmål stiller vi?

Spørsmålene vi stiller skal sikre at all informasjon vi har om deg er oppdatert og korrekt.
Vi spør blant annet hvor pengene dine kommer fra, hvordan du bruker banken, ditt statsborgerskap og fødeland. Disse spørsmålene stiller vi alle våre kunder med jevne mellomrom.
Noen kunder vil også bli kontaktet fordi vi har behov for å oppdatere informasjon om legitimasjon.

Hvordan kontakter vi deg?

Du kan bli kontaktet per telefon, brev, e-post, SMS eller i nettbank/mobilbank.

All informasjon vi mottar behandles konfidensielt i henhold til bankens taushetsplikt, og vil dermed ikke bli brukt til andre formål som for eksempel markedsføring.

Ved å svare på spørsmålene våre, hjelper du oss i dette viktige arbeidet. Vi håper du har forståelse for dette, og at du ønsker å bidra til at vi har oppdatert og korrekt informasjon om deg som kunde.

Har du spørsmål, eller er i tvil om det er Jæren Sparebank som har kontaktet deg?

Kontakt oss på 03290, eller send oss en e-post


Her finner du mer informasjon fra Finanstilsynet